Château de Crussol

Chateau de Crussol

Château de Crussol is een kasteelruïne uit de 12e eeuw. Vanuit de stad Valence kan je het kasteel in de verte zien. In eerste instantie was het kasteel gemaakt van hout, maar door een brand verwoest. Daarna is het kasteel herbouwd, maar dan met steen. Op een gegeven moment is ook dat kasteel tijdens oorlogen in de brand gezet en in 1855 is het kasteel door de ontploffing van een mijn grotendeels ingestort. Later is door een blikseminslag het kasteel tot de ruïne geworden zoals deze nu te bezoeken is. Het kasteel is benoemd tot een historisch monument in 1927.

Routebeschrijving vanaf Valence:

Via de D533 ga je richting Saint Péray. Sla op een gegeven moment linksaf, de Chemin de Beauregard in. Volg deze weg tot aan het Jezus beeld, daar vindt je de parkeerplaats.

Wandelroute 1 (ca. 40 minuten, 2km)

Vanaf de parkeerplaats loop je links omhoog over het pad naar het château. Onderweg kom je links een theater tegen. Daar loop je langs en je ziet het kasteel al voor je liggen. Hier kan je genieten van het uitzicht en van de vele kleine paadjes binnen het kasteel. Om je weg te vervolgen loop je rechts van het kasteel omhoog. Vervolgens ga je bij de tweede mogelijkheid naar rechts, op weg naar beneden. Houd steeds rechts aan en je zult weer terug komen bij de parkeerplaats.

Het pad is goed te doen, al gaat het op sommige plekken wat stijl naar beneden. Dus wat voorzichtig naar beneden gaan! Om een indruk te geven zie ook mijn filmpje aan het eind 😉

Wandelroute 2 (ca. 4km, 1 uur en 10 minuten)

Wil je wat langer en iets minder steil, loop dan helemaal rechtdoor en neem in plaats van de 2e, de 4e afslag rechts.

Impressie video Château de Crussol

Activiteiten in de buurt van Château de Crussol:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *